1) عمر ابنیه: بیش از 80درصد از ساختمانها در این گونه بافتها دارای قدمتی بیش از 50 سال می باشند یا اگر در 50 سال اخیر ساخته شده باشند فاقد رعایت استانداردهای فنی هستند به گونه ای که غیر استاندارد بودن آنها از ظاهر ساختمان قابل تشخیص است. ابنیه این بافتها عمدتا قدرت مقاومت در مقابل زلزله ای با شدت متوسط را ندارند.


2) دانه بندی: ابنیه مسکونی واقع دراینگونه بافتها عمدتاً ریزدانه بوده و مساحت عرصه آنها به طور متوسط کمتر از 200 متر مربع می باشد.


3) نوع مصالح: مصالح بکار رفته در اینگونه بافت ها مدتا از انواع خشتی ،خشت و آجر و چوب و یا اجر و آهن بدون رعایت اتصالات  افقی و عمودی و فاقد سیستم سازه ای می باشند.


4) تعداد طبقات: اکثر ابنیه در بافت های فرسوده یک یا دو طبقه هستند.


5) وضعیت دسترسی ها: بافت های فرسوده که عمدتاً بدون طرح قبلی ایجاد شده اند از ساختاری نا منظم برخوردارند و دسترسی های موجد در انها عمدتا پیاده می باشد به گونه ای که اکثر معابر ان بن بست یا با عرض کمتر از 6 متر بوده و ضریب نفوذ پذیری در انها کم است.


6) وضعیت خدمات و زیرساختهای شهری: بافت های فرسوده به لحاظ برخورداری از خدمات، زیرساختها و فضاهای باز، سبز و عمومی دچار کمبودهای جدی اند. مداخله در اینگونه بافتها از نوع تجمیع و نوسازی خواهد بود.


6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0