جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۱/۰۴/۰۶ 
  • کد خبر : ۲۳۷۵
بررسی دقیق نقاط ضعف و قوت آندروید ۴

نسخه چهارم اندروید به خاطر تغییرات بنیادی از جمله تغییر ابزارک ها، صفحه خانگی قابل ویرایش، اجرای چند نرم افزار با هم و… توانسته بسیار سریع در بین کاربران جای خود را باز کند. اندروزد ۴/۰ یا همان بستنی نونی (Ice Cream Sandwich) بسیار موردتوجه قرار گرفته است. این نسخه به خاطر تغییرات بنیادی ازجمله تغییر ابزارک ها، صفحه خانگی قابل ویرایش، اجرای چند نرم افزار با هم و… توانسته بسیار سریع در بین کاربران و دستگاه های مختلف از قبیل انواع تلفن همراه و تبلت، جای خود را باز کند.

اگر از کاربران اندروید باشید قطعا با مشخصات عمومی این سیستم عامل آشنا هستید دکمه های نرم افزاری سه گانه اندروید وظایف اصلی را برعهده دارند؛ با یکی از آنها به صفحه خانگی منتقل می شوید. از طریق دکمه چند وظیفه ای بین برنامه هایی که در حال اجرا هستند، جا به جا می شوید و نهایتا با دکمه عقب یک مرحله در برنامه جاری به عقب تر خواهید رفت.

یک ویژگی دیگر این است که وقتی در حال اجرای برنامه هستید با چند بار فشردن دکمه بازگشت به عقب می توانید از برنامه به صورت کامل خارج شوید که در نسخه قبلی این امکان وجود نداشت. در نسخه جدید به جلوه های بصری حین کار با نرم افزار بسیار توجه شده تا تجربه هیجان انگیزی از کار با گوشی هوشمند یا تبلت خود را از طریق این سیستم عامل تجربه کنید.

همچنین در دستگاه های با صفحه نمایش کوچک تر یک نوارابزار به منطور جا دادن ابزارهای پرکاربردتان به شما داده می شود. در این نوار شما می توانید ابزارک هایتان را جای گذاری کنید تا در هر قسمت از گوشی یا تبلت خود، بتوانید به آنها دسترسی سریع داشته باشید.

یکی دیگر از امکانات جدید، نسخه جدید اندروید ویجت های متغیر است که در وهله اول تغییرات آن خیلی محسوس به نظر نمی رسد. اما پس از اینکه کمی از این امکان جدید استفاده کردید متوجه تغییرات آن خواهید شد که یکی از مهم ترین تغییرات ایجاد شده، امکان قراردادن ویجت برنامه هایی است که به صورت لحظه ای به روز می شوند.

مانند شبکه های اجتماعی و ای میل، با این امکان دیگر نیاز به بازکردن همه ابزارها و برنامه ها ندارید و صرفا با کمک این ویجت ها کارهای خود را مدیریت می کنید. برای اینکه بتوانید بیشترین کار را در حداقل زمان ممکن به انجام برسانید، صفحه خانگی اندروید چهار، به گونه ای طراحی شده که بتواند بیشترین ویجت ممکن را در خود جای دهد.

در این راستا حتی قابلیت بزرگ و کوچک کردن ویجت ها نیز وجود دارد. در این نسخه شما امکانات بیشتری هنگام قفل صفحه نمایش دستگاه خود دارید. به عنوان مثال می توانید مستقیما به دوربین رفته یا صفحه وظایف خود را باز کنید تا به پیامک جدیدی که برایتان ارسال شده، پاسخ دهید و یا تماس های از دست داده تان را ساماندهی کنید. زمانی که در حال گوش دادن به موسیقی هستید این قضیه جالب تر هم می شود؛ چراکه می توانید فهرست آهنگ ها و مشخصات آهنگ خود را نیز مرتب کنید و یا تغییر دهید.

در این صفحه جدید حتی هنگامی که می خواهید پاسخ یک تماس را با پیامک مبنی بر مشغول بودنتان ارسال کنید. نیازی به بازکردن صفحه نمایش ندارید، در همان محیط قفل می توانید به راحتی این کار را انجام داده و از بین پیام های از پیش تعیین شده، یکی را ارسال کنید یا درصورتی که مایل هستید، پیام اختصاصی خود را داشته باشید پیامی را از قبل در قسمت تنظیمات ایجاد کنید تا بتوانید از آن به عنوان جواب تماس هایی که آنها را رد یا اصطلاحا ریجکت می کنید، استفاده کنید.

● بستن راحت برنامه ها
تا نسخه پیشین اندروید برای بستن برنامه ها نیاز به یک برنامه جانبی داشتید ولی در این نسخه به راحتی می توانید برای بستن برنامه هایی که اخیرا استفاده کرده اید با حرکت دادن انگشت دستتان روی صفحه نمایش به سمت بیرون این فهرست آن برنامه را ببندید. همچنین جالب است که بدانید این قابلیت در پنجره های مرورگر اینترنت نیز قابل استفاده است.

● پیشرفت در وضعیت ورودی متن ها و غلط گیر
در این نسخه سرعت عکس العمل حروف کی بورد مجازی بسیار بیشتر و دقیق تر شده است. اصلاح کننده و پیشنهاددهنده کلمات به واسطه اضافه شدن کتابخانه های جدید لغات بسیار پیشرفت کرده است؛ در حدی که بسیاری از مشکلات ازجمله سرهم یا جدابودن کلمات، حروف جامانده مخصوصا در زبان انگلیسی و… به خوبی رفع شده اند. برای راحتی هرچه بیشتر، در هر لحظه صرفا سه کلمه پیشنهادی که از نظر املا به حروف تایپ شده شما نزدیک هستند، در نوار پیشنهادها در بالای صفحه کلید، نمایش داده می شود. برای رفع اشکال احتمالی در تایپ کلمات انگلیسی می توانید از ابزار اصلاح کننده این نسخه از اندروید کمک بگیرید. کلماتی که اشتباه تایپ شده باشند زیر خط دار می شوند و می توانید با زدن یک ضربه انگشت روی صفحه، کلمات پیشنهادی را مشاهده کنید تا از میان آنها انتخاب کنید یا حتی کلمه ای را به کتابخانه اندروید اضافه یا حذف کنید.

● دوربین
در اندروید جدید امکانات جدید و متنوعی به دوربین اضافه شده است. فوکوس ادامه دار و نقطه ای، کاهش زمان گرفته شدن عکس و تشخیص چهره به صوتر خودکار به شما امکان گرفتن عکس های بهتری را می دهد. از نکات جالبی که در اندروید ۴ گنجانده شده، می توان به امکان گرفتن اسنپ شات به صورت تمام صفحه با ضربه زدن روی صفحه نمایش در حین ضبط کردن ویدئو اشاره کرد. علاقه مندان به عکس هیا پانوراما نیز می توانند با فشردن یک دکمه و چرخاندن دوربین به آرامی یک عکس پانوراما از محیط اطراف بگیرند. امکان اشتراک گذاری عکس ها با بلوتوث، ای میل، MMS و شبکه های اجتماعی بلافاصله پس از گرفته شدن نیز از دیگر امکانات این سیستم عامل است. امکان جا به جایی بین دوربین اصلی و دوربین جلوی دستگاه هم که از قبل وجود داشت.

● وای فای مستقیم و بلوتوث اچ دی پی
با استفاده از سیستم وای فای مستقیم، یک راست به دیگر وسایلی که درون شبکه اینترنت وای فای با شما مشترک هستند، متصل می شوید که در نتیجه این کار سرعت ارتباط و امنیت تبادل اطلاعات بیشتر خواهد شد. این کار بدون نیاز به اتصال به اینترنت انجام می شود. این سیستم به شما کمک خواهد کرد تا به ابزارهای واسط (third party) به منظور کارهای روزانه به گونه ای ساده تر متصل و از ابزارهایی مانند پرینترها و ابزارهای اشتراک گذاری بهره مند شوید. همچنین می توانید با اتصال بلوتووث به ساده ترین موبایل های بازار، از اینترنت GPRS و Edge آنها استفاده کنید.

● تقویم
برای مرتب سازی و سازماندهی قرارهای ملاقات و اتفاقات روزمره، می توانید از تقویم جدید اندروید کمک بگیرید که اطلاعات شما را با دسته بندی های مشخص برایتان مرتب می کند. با اجازه ای که کاربر به برنامه می دهد تاریخ قرارها و اتفاقات از برنامه های دیگر به صورت خودکار به این تقویم منتقل می شود تا به شما یادآوری شوند.

● بازکردن قفل صفحه با تشخیص چهره
در نسخه جدید اندروید امکان افزایش امنیت و شخصی سازی دستگاه تان به کمک تشخیص چهره ایجاد شده است. از طریق این سرویس می توانید با کمک سیستم تشخیص چهره که از دوربین جلویی دستگاه تان استفاده می کند و یا رمز کمکی که در حین ثبت چهره هنگام فعال کردن این سرویس وارد کرده اید، قفل صفحه نمایش را باز کنید. با این سیستم مطمئن می شوید که صرفا خودتان از دستگاه مجهز به اندروید نسخه چهار استفاده می کنید.

● بهینه شدن سرویس ای میل
استفاده از سرویس ای میل در این نسخه راحت تر و بهینه تر شده است. اکنون راحت تر می توانید اسامی را در فهرست مخاطبان خود انتخاب کنید، چراکه سرویس کامل کردن خودکار نام مخاطب به این نسخه اضافه شده است. این نسخه جدید با پشتیبانی از استاندارد EAS v ۱۴ این امکان را می دهد که سیستم به صورت هوشمند به سینک یا همان یکسان سازی بپردازد. همچنین می توانید دانلود خودکار فایل های الحاق شده به نامه های الکترونیک را نیز غیرفعال یا از لحاظ حجمی محدود کنید. ابزار دسترسی سریع به ای میل های اخیر نیز به راحتی به شما امکان بررسی چند ای میل آخر را می دهد تا در صورت امکان با بازکردن ای میل به صفحه پاسخگوییی بروید.

● تنظیمات و کنترل شبکه و باتری
در بخش تنظیمات اندروید شما می توانید به جدول های رنگارنگی که برای کنترل میزان اطلاعات منتقل شده در شبکه ایجاد شده اند، دسترسی داشته باشید. علاوه بر این می توانید میزان حجمی را که هرکدام از برنامه های در حال اجرا اشغال کرده اند، مشاهده کنید تا بتوانید پردازشگر دستگاه خود را راحت تر مورد بررسی و مراقبت قرار دهید و نمودار مصرف باتری و همچنین درصد استفاده شده توسط هرکدام از ابزارها را مشخص می کند.

● موتور قوی پردازش صوتی
در نسخه جدید اندروید شما قادر به خواندن متون برای دستگاه به هریک از زبان هایی که اندروید را پشتیبانی می کنند، خواهید بود اما، با این تفاوت عمده که در این نسخه می توانید جملات طولانی را برای دستگاه بخوانید و در میان کلمات تان از ابزار نگارشی مانند یورگول به صورت صوتی استفاده کنید. سیستم در حین تایپ کردن گفتار شما در صورت یکه کلمه ای اشتباه تایپ شود آن را به صورت خاسکرتی زیر خط دار نشان داده و گزینه های موجود را پیشنهاد می دهد که مانند بخش قبل می توانید با یک کلیک آن را انتخاب کنید.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0